۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قم مطرح کرد؛

روحیه جهادی و توجه به رشد جامعه رسالت اجتماعی دانشجویان امروز

روحیه جهادی و توجه به رشد جامعه رسالت اجتماعی دانشجویان امروز

قم- نماینده ولی فقیه در دانشگاه قم با اشاره به کارنامه درخشان دانشجویان در دوران مبارزات انقلابی و جنگ تحمیلی گفت: روحیه جهادی و توجه به رشد جامعه رسالت اجتماعی دانشجویان امروز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام رضا نوروزی سه‌شنبه شب در همایش مجازی گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم و با همکاری برخی تشکل‌های فرهنگی دانشجویی ترتیب یافته بود، با بیان اینکه قشر دانشجو در قبل از انقلاب با تمام قوا در برابر استکبار و استبداد ایستاد گفت: این نگاه دانشجو قبل از انقلاب یکی از پیشران‌های انقلاب اسلامی بود، دانشجویان به عنوان جوانان متدین و غیور، قبل از انقلاب وظیفه و رسالت اجتماعی خود را به بهترین وجه انجام دادند، بعد از انقلاب نیز جوانان، مؤمن و متعهد دانشجوی ما در فضاهای مختلف این کار را ادامه دادند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قم با یادآوری اینکه در فضای دفاع مقدس دانشجویان شهید کمی نداریم تصریح کرد: دانشجو در فضای بعد از آن نیز با همان روحیه جهادی و نگاه استکبار ستیزی و توجه به رشد جامعه رسالت اجتماعی خود را دنبال کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش دانشجویان در عرصه جهاد علمی افزود: امروزه اگر جامعه به این پیشرفت‌ها رسیده است، به طور حتم یکی از پایه‌های جدی آن دانشجویانی هستند که یک روز دانشجو و بعد هم استاد و محقق می‌شوند و این فضاهای علمی را ایجاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه قم ادامه داد: این نگاه غلط که احساس کنیم، دانشگاه هیچ کاری نمی‌کند، و گاهی نیز همین مطلب گفته می‌شود، واقعیت علمی جامعه این را نمی‌رساند، دانشجو در علم رسالتی دارد و رسالت خود را در برخی عرصه‌ها به بهترین شکل انجام داده است.

نوروزی گفت: رسالت دانشجو در زمانه امروز ما بسیار گسترده است، جامعه برای پیشرفت خود به شکل جدی نیاز به جوان انقلابی، متدین با غیرت مذهبی و ملی دارد.

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم نیز در این مراسم گفت: با برقراری حکومت اسلامی، مطالبه‌گری دانشجویان از مسئولان و همچنین عدالت‌خواهی آنها با پیشنهادهای سازنده‌ای که ارائه خواهند کرد، باید همچنان زنده باشد.

رئیس دانشگاه قم در ادامه افزود: دانشجو قشر فرهیخته جامعه است و همه از ایده‌های نویی که دانشجویان برای پیشرفت جامعه و گسترش اهداف انقلاب اسلامی در منطقه دارند، بهره می‌بریم.

کد خبر 5370423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha